Välkomen hem kopiera

A-fri_0112

Arkivens dag 12 november 2016: Välkommen hem

Program Arkivens dag 2016

Bilder från Arkivens dags regionala samarrangemang i Boxholm 2016.

img_3995

Skogs-Sara, här gestaltad av Marianne Holmbom.

img_4011

Monica Länsberg höll öppet i Boxholms kommunarkiv.

img_4037

Monica Klingberg från Linköpings stadsarkiv ordnade tillsammans med andra arkiv en arkivskattjakt för barn.

img_4044

Hans Egeskog från Östgöta Genealogiska Förening föreläste om sin bebyggelseinventering i Blåviks socken.

img_4061

Under Arkivens dag delades pris ut efter Dagboksveckan som ordnades i Boxholm tidigare i höst. Första pris på 2500 kr gick till klass 3 B i Stenbocksskolan. På bilden syns också bibliotekschef Linnea Hermansson.

img_4105

Arkivskattjakten lockade en yngre målgrupp än den traditionella besökaren.

img_4127

Flera av de inblandade samlade efter avslutad Arkivens dag i Boxholm. Stående fr.v. syns Hans Egeskog, ÖGF, Bodil Strömberg, Kyrkoförvaltningen i Linköping, Henrik Lind, Regionarkivet i Östergötland, Anna Eklundh Jonsson, Landsarkivet i Vadstena, Jim Löfgren, Östergötlands museum, Leif Svensson, Malexanders hembygdsförening, Monica Klingberg, Linköpings stadsarkiv och Linnea Hermansson, Boxholms bibliotek. Sittande fr.v. Marianne Holmbom, Boxholms riksteaterförening och Klas Johansson, Föreningen Krafttaget.