Besöksentré och publika utrymmen

Våra lokaler finns på adressen Vattengränden 14 i Norrköping. Ingång kan även ske från Slottsgatan 114-118.

I anslutning till entrén från Vattengränden 14 finns bilparkering för rörelsehindrad. Ramp leder upp till entrén. Ytterdörren och foajédörren och båda elektriska öppnare. Dörren till vår lokal är tung och saknar elektrisk öppnare. Dörren är ibland låst, men via dörrklocka kontaktas personal som öppnar dörren.

Lokalerna är invändigt fria från trappsteg, dock finns låga trösklar. WC med stöd för rörelsehindrad finns.

OBS! Under perioden 12 april till senast den 19 maj är tillgängligheten begränsad i korsningen Slottsgatan-Vattengränden. Orsaken är ett byte av en fjärrvärmeledning och Vattengränden kommer vid korsningen att vara avstängd för biltrafik.

Forskarsalen

Forskarsalen är belägen i entréplan. Här finns ett antal platser vid bord med fast höjd. Tillgång till elmanövrerat höj- och sänkbart skrivbord kan ordnas. Tillgång till särskild läslampa finns.

Arkivförbundet är utrustat med kylskåp, microvågsugn, kaffebryggare och vattenkokare. Enklare bestick, plastmuggar etc. tillhandahålls.

Tillgängligheten till våra medlemsarkiv är varierande. De större arkiven har anpassade forskningsutrymmen, något som de mindre saknar. Östergötlands Arkivförbund kan förmedla arkivmaterial från medlemsarkiv till forskarsalar med god tillgänglighet.

Konferens- & sammanträdesrum

Vårt konferensrum rymmer cirka 20 platser och har bord med fast höjd. Här finns whiteboardtavla, trådlöst nätverk och dataprojektor med HDMI och VGA-ingång. Konferensrummet saknar hörslinga eller annan ljudförstärkning.